Vortal    Czat    Zarejestruj    Zaloguj    Szukajka

Strona główna forum » Zobacz wątek - Szybkie nabranie masy.




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nie wybrano
 Post Napisane: 25 mar 2013, o 22:48 
-#
-#
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 20:44
Posty: 163
Witam,

Liczę ze są tu jacys obeznani kulturysci albo dietetycy ktorzy mi doradza ;p Otoz mam 16 lat i sporą niedowage. Przy wzroscie 1,90 mam tylko 65 kg. Planuje przytyć i nabrac masy więc wyznaczylem sobie diete 5 posilkow dziennie, gdzie znajduje sie duze nabialu, mleka, jajek, miesa i tluszczy. Planowalem do tego dokupić sobie proteiny z zawartoscia bialka 89g/100g, i rozbić sobie dawki w koktajlu 3 razy dziennie miedzy posilkami po 33,3g bialka na dawke.
Do tego dołączam sobie ćwiczenia fizyczne na rozrost mięśni.

Moim celem jest jak najszybciej nabrać masy.
Ale nie wiem jak dawkować to bialko, czy jest to wlasciwe i jak wogole liczyc spozywanie w posilkach?
Jakie produkty wzbogacać jeszcze diete?

Pozdro


Góra 
 Zobacz profil  
 
Nie wybrano
 Post Napisane: 26 mar 2013, o 00:26 
-#
-#
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2005, o 19:14
Posty: 2585
Lokalizacja: Warszawa
Wiele nie zrobisz. Jeśli nie głodziłeś się dotychczas drastycznie to taką masz optymalna wagę i nic nie poradzisz. Żadne obżeranie się (ani tym bardziej zbilansowana dieta jaką proponujesz) nie sprawi że nabierzesz masy. A już z całą pewnością nie masz absolutnie żadnego wpływu na szybkość ewentualnych zmian.

Dieta na masę? Kurczak i ryż - do usranej śmierci. Nabiału/jajek na początek nie polecam, za bardzo się napchasz i nasycisz i nie będziesz miał ochoty na kolejny posiłek. Żadnych odżywek to nic ci nie da, a nawet jeśli to tylko na krótki okres czasu.

Co do dawkowania. Białko 2-3 g na kg masy ciała dziennie, Tłuszcze 1g na kg masy ciała dziennie, Węgle 5-8g na kg masy ciała dziennie.

Co to znaczy "dołączam sobie ćwiczenia fizyczne na rozrost mięśni"? Jakie ćwiczenia? Ile razy w tygodniu, jakie cykle?

[Dodano]

Też mniej więcej tyle ważyłem przy takim wzroście i wieku.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Nie wybrano
 Post Napisane: 26 mar 2013, o 19:25 
-#
-#
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 20:44
Posty: 163
Zobaczymy co da sie zrobic, dzieki za dawkowanie :)
Ale ile teraz wazysz i ile masz lat ;d


Góra 
 Zobacz profil  
 
Mężczyzna
 Post Napisane: 10 kwi 2013, o 19:32 
-#
-#

Dołączył(a): 10 kwi 2013, o 19:10
Posty: 4
Witam, musze sie wtrącić. Kolega dobrze ci napisal ze zeby nabrać masy (mięsniowej) musisz dziennie jesc 2g białka na 1 kg masy ciała albo ewentualnie cos minimalnie ponad to, no ale własnie powinienes na siłe wciskac w siebie troche więcej jedzenia niz dotychczas i ćwiczyc, to jedzenie bedzie ci potrzebne zeby miec energie na te cwiczenia, moim zdaniem na poczatku nie ma co świrować z jakimis suplementami itp tylko kupuj sobie np codziennie taki zwykły twaróg dolej do niego pół szklanki wody i mixuj go razem z jakimis owocami np bananami albo czym tam chcesz (mlekiem czekoladowym, bo bez dodatkow to trudno to wypić) to jest około 80 g białka z twarogu 250g czyli ty 1.5 takiego twarogu dziennie, albo twaróg a reszte jakimis jajkami albo czymkolewiek co ma biało. no i najważniejsze to ruszyć dupe i ćwiczyć... ja juz zacząłem tez codziennie mixuje sobie twaróg i z dnia na dzien bicek i klata rosną hue hue. Powodzenia

[Dodano]

a no i dodatkowo mozesz zacząć zwracać uwage na to jaki index glikemiczny mają rzeczy które jesz, im mniejszy tym lepiej. tutaj masz tabelke

http://dietamm.com/indeks-glikemiczny


no i polecam oglądać jak najwiecej filmików, czytać jakies artykuły i ogólnie wkręcić sie w to wszystko, im więcej bedziesz wiedzial tym bardziej bedzie ci sie chcialo do tego wszystkiego stosować bo bedziesz pewniejszy sukcesu, tak mi sie przynajmniej wydaje.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Mężczyzna
 Post Napisane: 7 lip 2013, o 23:52 
-#
-#

Dołączył(a): 5 gru 2012, o 20:13
Posty: 12
Troche odkopie ale może sie komuś ta wiedza przydać.
Otóż jestem ektomorfikiem i również miałem ten problem, w zasadzie wciąż mam ale pracuje nad tym. Muszę zmartwić wszystkich ale 5 posiłków dziennie to może być za mało ( oczywiście jeśli jesz aby się najeść, nie do syta ).Radze jeść 8/7 razy dziennie.Potrzebujesz ok. 3000 kalorii dziennie + nadwyżka ok. 1000 kalorii ( zakładając że ważysz te ~65kg). Wiem że to wygląda irracjonalnie, ale z tym się nie wygra. Jeśli ćwiczysz, dajmy na to na siłowni, robisz dużo serii z jak największym obciążeniem (zalecane 85% masy ciała), czyli mało powtórzeń. Białko stosujemy przed jak i po wysiłku nie więcej niż godzina czasu. Unikamy aerobów, wiem smutne.

I jeszcze jedno, odżywki mają uzupełniać, a nie zastępować diete, do tego nie polecam osobom przed 16 rokiem życia, wam wystarczy że bedziecie sie dobrze odżywiać, nie stosując się do żadnych diet.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Nie wybrano
 Post Napisane: 8 lip 2013, o 01:20 
-#
-#
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2005, o 19:14
Posty: 2585
Lokalizacja: Warszawa
PędziBabol napisał(a):
Troche odkopie ale może sie komuś ta wiedza przydać.
Otóż jestem ektomorfikiem i również miałem ten problem, w zasadzie wciąż mam ale pracuje nad tym. Muszę zmartwić wszystkich ale 5 posiłków dziennie to może być za mało ( oczywiście jeśli jesz aby się najeść, nie do syta ).Radze jeść 8/7 razy dziennie.Potrzebujesz ok. 3000 kalorii dziennie + nadwyżka ok. 1000 kalorii ( zakładając że ważysz te ~65kg).

Ilość kalorii dziennie zależy. 3k + 1k zadziałało dla ciebie, ale dla niego nie musi - bo każdy jest inny.
Wszystko zależy, a mamy za mało informacji dotyczących choćby metabolizmu czy aktywności fizycznej, czasu na te posiłki też.
Można jeść 2 i będzie dobrze, można i 10 i nic z tego. Ilość posiłków dziennie to niestety mit.

PędziBabol napisał(a):
Wiem że to wygląda irracjonalnie, ale z tym się nie wygra. Jeśli ćwiczysz, dajmy na to na siłowni, robisz dużo serii z jak największym obciążeniem (zalecane 85% masy ciała), czyli mało powtórzeń. Białko stosujemy przed jak i po wysiłku nie więcej niż godzina czasu. Unikamy aerobów, wiem smutne.

Ech te odźywki. Przytyje na odżywkach, przestanie brać i schudnie i co mamy? Klasyczne uzależnienie od odżywek. Aeroby można robić, ale trzeba dołożyć odpowiednio żarcia.

ILość serii i obciążenie mu podałeś, ale nie podałeś jakie te ćwiczenia ma robić. I widzę takich młotków, co robią 10 serii bicek szittingiem.

PędziBabol napisał(a):
I jeszcze jedno, odżywki mają uzupełniać, a nie zastępować diete, do tego nie polecam osobom przed 16 rokiem życia, wam wystarczy że bedziecie sie dobrze odżywiać, nie stosując się do żadnych diet.

Odżywki są całkowicie zbędne. Kilkadziesiąt lat temu ich nie było, nie było też sterydów, hgh itp i ludzie jakoś rośli.

[Dodano]

Generalnie wszystkim którzy by chcieli szybko tanim kosztem nabrać masy muszę powiedzieć - to se ne da. Chcesz pracować nad sobą? Super, ale to styl życia - efekty będziesz widział może po roku ćwiczeń, jeśli styl ci nie odpowiada to się za to zwyczajnie nie bierz.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Nie wybrano
 Post Napisane: 1 sie 2013, o 13:02 
-#
-#

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 18:40
Posty: 103
Ja też mam 180 a ważę około 62 kg mam niedowage, ale żeby w miarę przytyć powinno się jeść 4 posiłki dziennie.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Nie wybrano
 Post Napisane: 1 sie 2013, o 14:46 
-#
-#
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2005, o 19:14
Posty: 2585
Lokalizacja: Warszawa
sheldon400 napisał(a):
Ja też mam 180 a ważę około 62 kg mam niedowage, ale żeby w miarę przytyć powinno się jeść 4 posiłki dziennie.

Ilość posiłków dziennie nie ma żadnego znaczenia.
Co to znaczy niedowagę? Statystycznie (BMI)? To tak naprawdę nic nie mówi o tobie. Zmierz sobie lepiej zawartość tłuszczu, wtedy ma to sens.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Nie wybrano
 Post Napisane: 1 sie 2013, o 15:44 
-#
-#

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 18:40
Posty: 103
Według mnie ma znaczenie :)


Góra 
 Zobacz profil  
 
Nie wybrano
 Post Napisane: 1 sie 2013, o 18:34 
-#
-#
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2005, o 19:14
Posty: 2585
Lokalizacja: Warszawa
Według niektórych ludzi istnieją jednorożce. Każdy ma prawo do własnej opinii, choćby nie wiem jak bezzasadnej.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Nie wybrano
 Post Napisane: 1 sie 2013, o 20:25 
-#
-#

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 18:40
Posty: 103
Dokładnie :-)


Góra 
 Zobacz profil  
 
Mężczyzna
 Post Napisane: 10 sty 2014, o 20:48 
-#
-#

Dołączył(a): 9 sty 2014, o 11:11
Posty: 212
ja od wakacji niezbyt dużo przytyłem około 6-8 kg to niezbyt zachwycające no ale może uda się troche jeszcze wiecej przytyć do wakacji zobaczymy! :D


Góra 
 Zobacz profil  
 
Mężczyzna
 Post Napisane: 11 sty 2014, o 10:23 
-#
-#
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2010, o 16:09
Posty: 24
Lokalizacja: Saint City
Jeżeli od wakacji przytyłeś faktycznie 6-8kg, to według mnie dużo, jak na 3-4 miesiące. Tylko zależy, ile z tego to tłuszcz, a ile normalna masa ;D Mam nadzieję, że nie jesteś kolejnym "faciarzem" z wielkim brzuchem. Wbrew pozorom, każdemu jest łatwo nabrać dodatkowych kg, potrzeba tylko dobrego sposobu ;)


Góra 
 Zobacz profil  
 
Mężczyzna
 Post Napisane: 11 sty 2014, o 11:17 
-#
-#

Dołączył(a): 9 sty 2014, o 11:11
Posty: 212
no od września do teraz to jakiś czas od wakacji jest


Góra 
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strona główna forum » Działy mniejsze » Dietetyka i kulinaria


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL